Met 12.000 medewerkers is i-mens een van de grootste en meest toonaangevende zorgorganisaties van Vlaanderen en Brussel. Als woordvoerder kreeg ik de kans om de hartverwarmende verhalen van i-mens mee vorm te geven en te verspreiden.
i-mens on tour
Dat er personeelstekorten zijn in de zorg hoeft geen betoog meer. Maar hoe breng je dit thema (nogmaals!) onder de aandacht zonder altijd maar paniekvoetbal te spelen? Met de wervingscampagne i-mens on tour focusten we op de warme en inclusieve verhalen van de medewerkers zelf. Zij waren de ster van de campagne én van ons verhaal.
Nationale persaandacht
Met een mobiele studio trokken we door het land en gingen we letterlijk de boer op met onze medewerkersverhalen. Per editie nodigden we ook de regionale pers uit, die telkens enthousiast was om te komen. De aanwezigheid van lokale politici en prominenten voor een fotomoment gaf de campagne een extra duwtje in de rug.


Kick-off in Brugge
We lanceerden onze campagne op ’t Zand in Brugge, samen met Hilde Crevits, voormalig minister van Welzijn, en Candice De Windt, Vlaams zorgambassadrice. VRT Nieuws maakte een reportage waarin zowel de problematiek als de campagne op een mooie manier in beeld werden gebracht.

Kers op de taart?
i-mens on tour won een award van Zorg Magazine in de categorie Beste Externe Marketing van het Jaar.