CLIENT CASE

Le Pain Quotidien

Strategische content creatie & creatieve copywriting voor Le Pain Quotidien.

Goed voor de planeet was een van de uitgangspunten van de merkstrategie van Le Pain Quotidien. De bakkerij-restaurantgroep veranderde hun merkstrategie van ‘goed voor de planeet’ naar ‘goed voor jou én voor de planeet’.

We lanceerden het concept Better Choices voor Le Pain Quotidien: bewuste keuzes die bijdragen aan je welzijn, met een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk.


Waar de Better Choices voor staan, wat de basisprincipes zijn, en hoe Le Pain Quotidien hierover intern en extern communiceert, vatten we eerst samen in een strategisch contentplan.

Vervolgens gaven we een creatieve twist aan alle communicatiematerialen die een upgrade nodig hadden. En dat waren er heel wat: menukaarten, flyers, A-panels, landingspagina’s op de website, verschillende blogposts, informatie voor pers, … In het Nederlands, en français, and in English!

Ben je op zoek naar gerechten boordevol smaak en voedzame ingrediënten? Bezoek dan een Le Pain Quotidien bij jou in de buurt. De Better Choices herken je aan dit symbool. Enjoy!

share this

Facebook
Twitter
Pinterest

Le Pain Quotidien

Strategische content creatie & creatieve copywriting voor Le Pain Quotidien.

© Studio Nestor 2025