CLIENT CASE

Recupel • phone funeral

Recupel is in België verantwoordelijk voor de inzameling en recyclage van elektro. Door in te zetten op creatieve en out-of-the box PR-campagnes overtuigen we het brede publiek om ongebruikt elektro naar een Recupel-punt te brengen.

3,2 miljoen ongebruikte telefoons liggen stof te vergaren in de Belgische huishoudens. Zonde! Een telefoon zit bomvol waardevolle grondstoffen die opnieuw ingezet kunnen worden voor nieuwe producten en toepassingen. Hoe meer we recyclen, hoe minder primaire grondstoffen we moeten ontginnen. En da’s beter voor onze planeet.

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen hun telefoon niet recyclen, is de emotionele waarde die ze eraan hechten. Foto’s, een spelletje Snake op je Nokia 3310, … we vertaalden dit inzicht naar een creatieve campagne: een phone funeral, om voorgoed afscheid te nemen van onze oude telefoons.

Nationale coverage

Op een zonnige zondag leidde Bert Kruismans de ceremonie in kapel Les Brigittines, samen met een gospelkoor en enkele influencers die onze campagne steunden.

Mijn rol was om de media te overtuigen het evenement bij te wonen om zo meer bewustwording te creëren bij het grote publiek. Ik trad ook op als woordvoerder.

Missie volbracht? Onze campagne werd uitgezonden in de 4 VRT-journaals (13.00, 18.00, 19.00 en 22.00 uur), op RTL en de hele dag op de radio. Dankzij de sterke beelden was er ook uitgebreide print en online coverage en werd de campagne goed gedeeld op sociale media.

share this

Facebook
Twitter
Pinterest

Mercure Roeselare

Mercure is part of the Accor Group and counts 766 hotels in 51 countries. Mercure Hotel Roeselare contacted us to professionalize their social media.

© Studio Nestor 2024